axit

Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Mina tips

Av Sara Hermsdorf - 28 juli 2014 21:00

Här är lite matlagningstips ifrån mig:

Frukost'

Omelett;

3 ägg

1,5 dl matlagningsgrädde

 Lite skinka och/eller tomat


skär tomaten och skinkan och lägg det i en bunke häll i äggen och matlagningsgrädden och vispa allt stek i cocosfett i låg temperatur och stek tills den har bra konsistens.


Lunch'


Kycklinggryta;


2 paprikor

3 tomater 

1/2 blomkol

2  citroner 

kycklingtärningar (mängd efter behag)


Tärna grönsakerna och lägg i en bunke. Koka upp vatten i en kastrull. Lägg kycklingen och blomkolen koka på eftervärme. Häll ut vattnet och häll i grönsakerna pressa citronerna och häll saften över maten. lägg allt i en stekpanna krydda och häll  i matlagningsgrädden. Stek/Koka under lock på låg värme i 8 min.


Middag'



Grekisk sallad;



1/2 gurka

2 tomater 

2 dl oliver

1 pack fetaost

1 gul paprika



Tärna alla ingridienser och blanda det i en bunke.  Häll i lite av olivspadet och krydda med svartpeppar.




Nu vet ni vad ni kan äta imorgon.  









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Hermsdorf - 29 juli 2014 01:49

Asså jag är helt lost när det gäller att blogga genom mobilen. när jag hade min LG då gick det ju bra men nu med min nokia så går det inte lika bra. jag försöker ju skriva mina inlägg så att det kommer en varje timme så att det inte blir så grötigt m...

Av Sara Hermsdorf - 28 juli 2014 21:48

Nu står jag mitt i centrum bland alla karuseller och allt folk. Ja den här dagen blev inte alls som jag trodde. Önskar att jag hade fått mer information ...

Av Sara Hermsdorf - 28 juli 2014 20:00

Nu ska jag äntligen få den kropp som jag alltid velat haft.   "Det är inte direkt så jag vill se ut men en sån mage vill jag ha fast lite tjockare"   För nu ska jag gå på en särskilld diet och jag ska börja träna som bara den. Jag gör det nu fö...

Av Sara Hermsdorf - 28 juli 2014 19:00

Jag har spelat FarmVille2 väldigt länge nu och då blir jag alltid sugen på att odla egna grönsaker och så. Så jag köpte en påse med sockerärtor som jag ska plantera måste bara hitta pinnar till dem för dom blir 120 cm långa :O !     men jag har...

Av Sara Hermsdorf - 28 juli 2014 18:00

Min mage skriker efter mat just nu, Jag älskar att laga mat och särskillt nu när jag har varit och storhandlat :D Hmm, undrar vad det ska bli ... ja jag slänger väll bara ihop något. Jah håller på att läsa en superbra bok förresten den heter "k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem är den bästa bloggerskan?
 Kissie
 Fokie
 Kenza
 Jag
 Annan

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Juli 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards